Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 26

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61
МОН України
До уваги батьків!
Педагогічна преса
Гаряча лінія
Національна дитячагаряча лінія
Корисні посилання

Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації

Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К.Д.Ушинського

Управління освіти Прилуцької міської ради

Міський методичний центр управління освіти Прилуцької міської ради

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
Locations of visitors to this page

Поради вчителя-логопеда Вовк Наталії Миколаївни.

 

Готовність дитини до школи

Дві речі Ви можете подарувати дитині на все життя:
одна – коріння, а друга – крила!

Сучасна шестирічна дитина істотно відрізняється від своїх ровесників кількох десятиріч тому. Дослідження медиків, психологів, педагогів свідчать про зростаючі пізнавальні можливості сучасних шестирічок , про їхнє активне прагнення до набуття знань, що дозволяє їм успішно навчатися. Водночас у них ще не закінчений розвиток важливих для навчання систем, а саме : структурний і функціональний розвиток кори головного мозку.

Відомо , що діяльність кори великих півкуль головного мозку виз-начається двома головними процесами: збудженням і гальмуванням, від співвідношення яких залежить працездатність. Чим молодша дитина, тим сильніше виражене в неї домінування процесів збудження над гальмуванням. До цього віку (6 років) значного розвитку набувають такі основні властивості нервових процесів, як сила, рухливість. Однак усі ці властивості характеризуються неврівноваженістю. Процеси збудження і гальмування легко поширюються на великі ділянки кори головного мозку.

Незавершеність розвитку кори головного мозку зумовлює цілу низку психологічних особливостей. У шестирічних дітей пасивна увага превалює над активною, а саме друга необхідна для засвоєння знань. Звідси і недостатня уважність шестирічних дітей під час уроків.

Велике значення має і врахування анатомо-фізіологічного розвитку шестирічок. У цьому віці йде активне дозрівання дитячого організму. Вага дитини збільшується за місяць приблизно на 200 г, зріст — на 0,5 см. Змінюються й пропорції тіла Особливості нервової системи дітей зумовлюють малу стійкість уваги , швидке виснаження , відповідно, утомлюваність дитини. Ці особливості дітей молодшого шкільного віку не дозволяють шестирічкам зосереджуватися тривалий час на одному й тому ж виді діяльності, довго сидіти мовчки, не рухатися. Встановлено, що у цьому віці діти зберігають активну увагу лише протягом 15—20 хвилин.. У шестирічної дитини досить добре сформована рухова сфера: вона ходить з різною швидкістю, має рівномірну ходу, легко і швидко бігає. Дитина легко опановує лазіння, стрибки з розбігу, уміє кататися на ковзанах, ходити на лижах, плавати. У цьому віці великого значення набуває охорона зору, голосу, формування правильної постави. Навчання в школі вимагає від шестирічок і таких якостей, як вправність, витривалість, швидкість тощо

Існують конкретні критерії за якими можна впевнено сказати, - що ваша дитина готова до школи. У Європі та Японії орієнтуються тільки на них.

Дитина фізіологічно дозріла, якщо:

  • у неї випали 1-2 молочних зуба;
  • вона у змозі дотягнутися рукою до верхньої частини протилежного вуха через голову;
  • вільно кидає й ловить м`яч , уміє стрибати на одній нозі;
  • навчилась зав`язувати шнурки, застібати блискавку, гудзики на одязі;
  • здатна утримувати увагу 15-20 хв.;
  • говорити фрази зі словами „якщо”, „тому що”, це говорить про логічне мислення дитини;
  • у неї розвинута дрібна моторика.

Для дитини початок шкільного навчання – нелегкий іспит.

Перед дітьми постануть такі завдання, з якими вони ще не стикалися. Працювати, учитися, робити не тільки те, що хочеться, але й те, що вимагають, досягати мети й відповідати за результати. Це потребує від дитини величезних зусиль.

А чи готова ваша дитина школи? Скільки їй 6 чи 7 років? Трапляється, що деякі батьки –„ентузіасти” приводять своїх дітей до школи навіть у неповних шість, не поцікавившись рівнем готовності до навчання. Можливо, когось із випереджаючим розвитком можна й прийняти. А що робити з тими, розвиток яких надто низький? Повернути додому?

Роль сім'ї, батьків у цьому процесі неоціненна.

ЯК ДОПОМОГТИ МОЛОДШОМУ ШКОЛЯРЕВІ ДОБРЕ ВЧИТИСЯ?

Батьки, чи готові ви до школи?

У дошкільному віці відбувавається інтенсивний розвиток усіх пізнавальних психічних процесів, які в подальшому виступають першо-основою готовності дитини до школи, і найбільша роль у цей період в розвитку та становленні дитини належить батькам. Саме вони мають забезпечити своєму малюку найбільш сприятливі умови для розвитку і серйозно «працювати» в цьому напрямку, якомога частіше спілкуючись з дитиною. Чим раніше починається така взаємодія батьків з дітьми, тим краще, але хочемо зазначити: ніколи не пізно почати таку батьківську «роботу».

Як можуть батьки допомогти дитині в підготовці до школи?

Окреслимо кілька конкретних порад, які допоможуть дорослим.

  • Для дитини Ви — зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи.
  • Ваша дитина обов'язково буде говорити так, як Ви.
  • Дитина успішніше засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють.
  • Виявляйте готовність слухати.
  • Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім'єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме успішність дитини в школі.
  • Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
  • У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії Поважайте її неповторність.
  • Ставте для себе та для дитини реальні цілі. Ведіть і спрямовуйте її, але не підштовхуйте.
  • Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, куштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
  • Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
  • Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини.

Гра — це провідна її діяльність, це робота, розвиток.

Л.С.Виготський зазначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».

Вхід на сайт
Пошук
Календар
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Годинник
Архів записів
Новини osvita.ua
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2018
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz